Znaczy wyjaśniło się samo dlaczego "wygląda kiepsko" (czas nie dał szansy napisać wcześniej).
Tylko na niektórych przystankach wiszą żółte rozkłady jazdy.
Na niektórych
przystankach wiszą przyklejone taśmą kartki, w większości już porwane.
Jakim kluczem wyliczono, że linia 722 będzie w tym czasie
zbędna?
"Nowy rozkład jazdy" na www ZTM wczoraj wieczorem nie był zawieszony, Z22 nie istniał, a 722 radośnie kursował wg starego rozkładu.
Kpina z pasażerów.
Może jestem naiwny, ale wydaje mi się, że ZTM nie robi nam łaski i pro publico bono wozi nas do miasta i z powrotem - spodziewam się, że na tym zarabia (dzięki dopłatom). Zatem obie strony (UG i ZTM) powinny być zainteresowane dogadaniem się jak ma wyglądać komunikacja. Bo alternatywą jest... brak komunikacji. Mieszkańcy mają w plecy, obecni włodarze Gminy również (to chyba wystarczy żeby przegrać kilka kolejnych kampanii wyborczych), ale ZTM zarabia mniej.
System komunikacji, którym ZTM byłby zainteresowany. Zastanówmy się jaki to, albo raczej dlaczego nie jest zainteresowany obecnym. Odległość od baz to jedno, ale jest jeszcze kwestia jakości dróg - może zwyczajnie nie chcą narażać sprzętu, który służy do prowadzenia biznesu?
Z mojego punktu widzenia autobusy wożące pasażerów do stacji w Sulejówku to byłoby coś. Nie to, że atrakcyjne dla ZTM, ale dla mnie - daje dostęp do autobusów w Zakręcie i do SKM więc jest wybór. Dojazdy do Józefowa nadal uważam na nieefektywne.
Ja wierzę, że lokalni przewoźnicy mogą zorganizować sprawną komunikację - znam dwa przykłady: Łomianki i Legionowo/Chotomów. Niestety oznacza to zdecydowanie wyższe koszty dla użytkowników, więc nie tęsknię do takiego rozwiązania.
pytanie:
Pani Burmistrz!
Jakiś czas temu pojawiła się informacja o planowanym uruchomieniu
linii autobusowej z Wiązowny do Józefowa (do stacji PKP; wzdłuż ul.
Wiązowskiej w Józefowie), włączonej do systemu komunikacji warszawskiego
ZTM. Czy takie przedsięwzięcie jest nadal planowane? Kiedy można
spodziewać się jego realizacji?
Pozdrawiam,
Rafał
odpowiedź:
Mataj pisał(a):Dlatego uważam, że jedynym, ZASADNYM rozwiązaniem mogłoby być skrócenie linii 720, 722 oraz 730 do Wesołej (połączenie tego z proponowaną zmianą dla Wesołej - ZTM tam planuje zmiany, można by było wynegocjować parę autobusów więcej stamtąd, motywując większym ruchem z naszych autobusów). Z wesołej do Wiatraka jest ok 12-13km (pi razy oko). To daje im sporą oszczędność bez większych zmian.
Mataj pisał(a):Mówiąc o oszczędnościach miałem na myśli oszczędności ZTM - kurs do Wesołej krótszy = oszczędności ZTM. Tylko te mogą przekonać ZTM do rezygnacji. Dlaczego chcą linii lokalnych? Bo to mniejsze koszty, wobec tego może zaproponować im rozwiązanie pośrednie?
witek pisał(a):Bez przesady - zmusić do zmiany decyzji może bardzo łatwo - cofnąć dofinansowanie. Automatycznie nie ma skrócenia trasy to Wiązowny, jest likwidacja linii.
Przywraca się funkcjonowanie przystanków:
DZIECHCINIEC 01 i 02;
MALCANÓW-BOOS 01
i 02;
KOTLINY 01
i 02;
LIPOWO 01
i 02;
RADIÓWEK 03
;
WIERZBOWA 01
i 02;
WOLA KARCZEWSKA 01
.
Zawiesza się funkcjonowanie przystanku WIĄZOWNA 01.
Przywraca się charakter przystanków NAD ŚWIDREM ze stałych na warunkowe."
@nightwatch
Dlaczego uważasz, że linia straciłaby resztki rentowności? Nie jest wartością samą w sobie możliwość dojechania do punktu A czy B, istotna jest ogólna jakość komunikacji, czyli czas przejazdu (sumaryczny), liczba i wygoda przesiadek itp. Czy sądzisz, że rentowność linii poprawiłaby się gdyby autobusy dojeżdżały np. do Huty Warszawa? Ciekaw jestem ile osób dojeżdża do tramwaju i robi to świadomie, tj. wie (a nie zgaduje), że to najkorzystniejsze rozwiązanie. Dla mnie niemałym szokiem było odkrycie, że pomimo dojeżdżania do centrum, nie opłaca mi się korzystać z tramwaju, bo jest wolniej. Zawsze uważałem transport szynowy za najefektywniejszy w miastach, ale tu myślenie schematem nie sprawdziło się.
Jeśli alternatywą są lokalne busy, to mieszkańcy np. Glinianki czy Duchnowa i tak muszą się przesiadać - lepiej więc przesiadać się w Wesołej (o wiele więcej opcji kontynuowania podróży).Co do linii autobusowej tylko do Wesołej - myślę że to kiepski pomysł, po pierwsze straciła by ta linia resztki rentowności a po drugie była by jedna przesiadka więcej. Teraz przynajmniej do tramwaju można dojechać.
Chyba jednak na sesje RG nie opłaca się chodzić bo potem wychodzi się na wstrętnego plotkarza:
Pytanie zadane: 2011-10-17
Mataj pisał(a):Moim zdaniem skoro nie ma komunikacji Wiazowna-Jozefow to w ogole nie powinnismy doplacac, bo jest to rownie zasadna doplata co doplata do linii z Sulejowka. BA! Jest tylez zasadne co doplacanie do linii Berlin- Monachium.
Nemo pisał(a):Nawet nie wiesz jak wiele osób dojeżdża samochodem do stacji, a potem kontynuuje podróż koleją.
Nemo pisał(a):
A system Parkuj-Jedź? Nawet nie wiesz jak wiele osób dojeżdża samochodem do stacji, a potem kontynuuje podróż koleją. O dopłaty do "linii sulejówkowskiej" też się do gminy pewnie zwrócą - z tego samego powodu.
Nemo pisał(a):protest i interwencje Józefowa z powodu blokowania ulic przez samochody z naszą rejestracją.
Mataj pisał(a):Obcy zachwala dojazd autobusowy
Wygląda na to że jesteś nowy. Jeśli chcesz korzystać z forum kliknij na jeden z tych przycisków!